Dag 16 #JørgenJobbsøker: Kunden kan mer enn selgeren

Google, det store orakelet, beriker vår kunnskap og har gitt oss tilgang til all verdens fakta og informasjon.

Og jeg merker at diskusjonene har fått en annen «tone», når man nå sitter med leksikon i hånden, via smarttelefonen. Til og med på fly. «Hvor høy er Teide da?», spurte den unge mannen på flyet. 5 sekunder etter: «3.718».

Enkle trivia er ok men Google og YouTube har gjort oss til rene produktdatabasene i kjøpsøyemed. Og vi har blitt selgernes «mareritt». Jeg vil tippe at de fleste av oss har googlet oss frem til rett produkt, kjørt behovsanalysen, vektet pris og modell, hos flere leverandører, og går inn i butikken med 95% sikkerhet på at googlet produkt er det man skal ha. Vi kan watt, forbruk, størrelser og pris.

Hvis selgeren da foreslår et annet produkt, slår «datasenteret» inn og starter motargumentasjonen.

Jeg snakket med en selger som kunne fortelle at produktkunnskapen til kundene i mange tilfeller overgår enhver spesialist. Kundene kan forskjeller og egenskaper på rams, og det er vanskelig å selge inn andre produkter enn det kunden hadde sett for seg. Kundene har mer rett enn noen gang.

YouTube har i tillegg blitt vår installasjonsmanual og vi bruke YouTube til å lære oss tips og triks. Så kombinasjonen Google og YouTube kan gi din bedrift verdifull trafikk, og mange nye kunder…… men!

Har du i dag en nettside som gir kundene råd og tips? Eller har du kun bilde og pris på produktet? Kommer din bedrift opp i søk på Google, eller havner du på side 250?

For å havne høyt oppe i søk i dag så må du tilby mer enn pris. For hva gjør vi når vi Googler? Vi stiller spørsmål. Og når noen spør, så er det fint om vi svarer. Og de som har det mest relevante svaret, kommer høyest på Google.

Hvis du lurer på hvordan du skal få din bedriftsside høyere i søk, så ring meg da vel!

Ha en fin dag! ☀️☀️☀️

#JørgenJobbsøker

Mobil: 926 16 532

Epost: jorgen@jorgenknudsen.no

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..